Bamatex

Bakgrund

 Ulricehamns Betong AB (UBAB) tar tydligt ställning mot greenwashing som präglar deras bransch. Istället för att bara prata om hållbarhet vill de aktivt utforska konkreta sätt för betongproducenter att kompensera för cementets miljöpåverkan – och samtidigt visa att betong faktiskt kan vara en del av en hållbar framtid.

Syftet med filmen är att lyfta fram de känslor och värderingar som ofta försvinner i hållbarhetsrapporter och på så sätt nå ut på ett mer engagerande sätt.

Filmen gjorde ett starkt intryck och belönades med guld i kategorierna Business-to-business och Corporate Image, samt ett silver i kategorin Sustainability, vid den internationella reklamfilmstävlingen Telly Awards 2022.

Lösning

Beyond stod för idé, manus, regi, design, produktion och postproduktion av filmen. För själva filmningen gjordes av oss på Johfors. 
 

Filmen gjorde ett starkt intryck och belönades med guld i kategorierna Business-to-business och Corporate Image, samt ett silver i kategorin Sustainability, vid den internationella reklamfilmstävlingen Telly Awards 2022.

Teamet

Client: Ubab

DIR: Beyond

Production: Beyond

DOP: Johfors

Märta Lundin Nexer Group
Madeleine Bergh Produktionsledare på We are More
Oliver Celec GEVAB GROUP
Erik Sondén STROBE
Elon Shtavica SVERIGE EXPRESSEN